Selasa, 27 Mei 2014

MAKANAN UNTUK LELAKI



Makanan untuk Lelaki No 1: Tiram

Mungkinkah ada sesuatu legenda yang tiram merupakan makanan cinta? memang benar bahawa dengan memakan beberapa tiram setiap hari akan memberi  bekalan penuh zink mineral antioksidan. Zink terlibat dalam beratus-ratus proses badan , daripada menghasilkan DNA untuk membaiki sel-sel.

Kajian menunjukkan bahawa zink yang mencukupi boleh melindungi daripada kerosakan sel yang membawa kepada kanser prostat. Zink berfungsi untuk system seksual pembiakan lelaki , termasuk kiraan sperma meningkat, juga dipertingkatkan dengan zink. "


Makanan untuk Lelaki No 2 : Pisang

Pisang adalah sumber mudah yang kaya dengan tenaga dan kalium , yang diperlukan untuk mengawal saraf, denyutan jantung dan, terutamanya  tekanan darah. Diet yang kaya dengan kalium dan magnesium (yang juga terdapat dalam pisang ) boleh mengurangkan risiko strok.

Sebagai sumber super vitamin B-6 , pisang juga boleh membantu sistem imun, membantu membentuk sel-sel darah merah, memastikan sistem saraf berfungsi dengan baik, dan membantu metabolisme protein.


Makanan untuk Lelaki No 3: Ikan Lemak

Tiada senarai superfoods akan lengkap tanpa lemak sihat , Omega- 3 asid lemak. Ini adalah lemak politaktepu dalam diet yang seimbang.  Boleh mendapat manfaat jantung, peredaran darah, dan sistem imun dan mengurangkan risiko kanser prostat.

Ikan lemak (salmon , sardin , tuna, mackerel, herring ) adalah sumber paling kaya omega- 3 asid lemak.

Anda juga boleh mendapatkan omega -3 dalam makanan berasaskan tumbuhan, seperti flaxseed , walnut , kacang soya , minyak canola , dan produk yang diperkaya seperti telur . Tetapi terdapat sebab-sebab yang baik yang lain untuk memakan ikan.

"Ikan lemak juga merupakan sumber yang baik dalam vitamin D , nutrien yang cenderung untuk menjadi kekurangan di dalam makanan kita dan membantu mencegah kanser, diabetes, tekanan darah tinggi dan penyakit tulang

Makanan untuk Lelaki No 4: Brokoli

Walaupun hampir semua sayur-sayuran berhak mendapat tempat dalam senarai superfoods , sayur-sayuran seperti brokoli adalah membantu dalam pencegahan penyakit jantung dan kanser. Ia sarat dengan vitamin C , beta- karotena, kalium, dan fitokimia yang dipanggil sulphoraphane , yang mempunyai anti-kanser yang kuat ( prostat dan kolon) hartanah.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...