Rabu, 4 Jun 2014

KAEDAH RAWATAN HOMEO-PATHY

Homeo - Pathy


Antara Rawatan Yang Diberikan :
  1. Infertility
  2. Hepatitis
  3. Stroke
"Homeo" =  persamaan, " patho @pathy"= Rawatan  - Homeopathy ertinya rawatan yang berasaskan persamaan atau keseraksian. Mengikut teori homeopathy @ homeopati . Hanya ubat-ubat yang serasi sahaja dapat menyembuhkan. Oleh sebab itu, maka homeopati menggunakan kaedah amalan keserasian bagi merawat sesuatu penyakit.
Ubat yang digunakan dalam homeopati dibuat khas mengikut formulasi yang ditetapkan oleh Samuel Hahnemann iaitu berlandaskan teori 'Similar Similibus Curentur' atau 'lets likes be treated by likes'.
Ubat-homeopati yang digunakan adalah  terdiri dari 100%  bahan-bahan semulajadi , fauna dan flora iaitu dedaunan atau tumbuh-tumbuhan berubat yang buat khas dimana  sebarang toksid atau racun pada bahan-bahan ubat tersebut diolah dan hanya yang terbaik  akan dijadikan ubat homeopati. Oleh itu para pesakit tidak perlu bimbang dengan penggunaan ubat-ubat, selagi ianya ubat homeopati tulin atau asli ia tidak akan memberi kesan sampingan  pada pengguna. Ubat homeopati bertindak bagi menyembuhkan sesuatu penyakit secara semulajadi.

Bagaimana Cara Rawatan Homeopati

Pergilah ke mana-mana klinik homeopati terdekat dan Jumpa doktor macam biasa. Doktor homeopati akan membuat pemeriksaan berlandaskan teori dan amalan homeopati. Setelah mendapat maklumat yang jelas barulah doktor akan memberikan ubat-ubat homeopati yang sesuai kepada pesakit tersebut.
 Berapakali harus makan ubat.

Jika penyakit tidak serius, sekali rawatan sudah memadai, namun jika penyakit sudah kronik, seseorang pesakit perlu menjalani beberapa sessi rawatan susulan sehingga penyakit sembuh. Kalau cirit-cirit memadai hanya memakan ubat selama satu hari sahaja, sudah sembuh. Begitu juga muntah-muntah, kalau asma atau strok mungkin memerlukan lebih dari 10 atau 12 sessi rawatan.


No.12 Tingkat 1, Jalan 2/23A
Off Jalan Genting Kelang
Taman Danau Kota
53300 Setapak, Kuala Lumpur.
Tel : 03 - 4141 7770  H/P : 019 - 370 0999
Laman web : Di Sini

@

No.122,  Kg Gelang Mas,
Pasir Mas, Kelantan, Malaysia
Hotline 019-9401915

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...